TOVAR V AKCII

naša cena 239 € (5 975 Kč)
skladom

Ako to funguje » Spôsob inštalácie
Spôsob inštalácie elektrického ohrevu motora

Aby bola zabezpečená cirkulácia ohrievanej chladiacej kvapaliny elektrický ohrev motora sa inštaluje do malého okruhu chladiacej kvapaliny najčastejšie medzi blok motora a radiátor kúrenia v interiéri. Hadica vedúca ohriatu chladiacu kvapalinu z motora do radiátora kúrenia sa prereže a na toto miesto sa vloží ohrev motora. Je dôležité, aby ovládanie regulácie studeného a teplého vzduchu bolo pri zapnutom ohreve nastavené na úroveň teplý vzduch, čím docielime, aby ventil kúrenia zostal otvorený a chladiaca kvapalina mohla cirkulovať – viď. obrázok. V tomto prípade ide o sériové zapojenie

Pokiaľ je ventil kúrenia  pri vypnutom zapalovaní uzatvorený aj napriek tomu, že ovládanie regulácie studeného a teplého vzduchu je nastavené na úroveň teplý vzduch, je potrebné ohrev pripojiť paralelne ku radiátoru kúrenia pomocou T-spojok. Ide o paralelné zapojenie.

*Pozn. ventil kúrenia môže byť ovládaný mechanicky alebo elektrinicky.

 

Ďalšie možnosti montáže sú napríklad:

-medzi blok motora a výmenník chladiča motorového oleja
-medzi blok motora a výmeník výfukových spalín EGR
-medzi blok motora a automatickú prevodovkou /platí len pre vozidlá, ktoré maju prevodový olej v automatickej prevodovke ohrievaný chladiacou kvapalinou motora/ 

Montáž je potrebné prispôsobiť podľa podmienok, ktoré poskytuje dané vozidlo!

Pri inštalácii ohrevu motora je veľmi dôležité, aby sa dodržal smer prietoku chladiacej kvapaliny tj. vstup a výstup chladiacej kvapaliny, a tak isto aj poloha ohrevu, ktorá musí byť:

  • horizontálna (vodorovná) pre ohrevy typu: 1100S - montáž na vodorovne vedenú hadicu
  • vertikálna (zvislá) pre ohrevy typu: 2000S, 3000S - montáž na vodorovne vedenú hadicu, ktorá sa láme o 90° zvislo hore
  • pri ohreve 1500XC nezáleží na montážnej polohe

Ohrev je potrebné inštalovať tak, aby ohriata chladiaca kvapalina prúdila smerom hore!

 

Pri výbere vhodného typu ohrevu je dôležité brať do úvahy niekoľko aspektov:

  1. Výkon – je dôležité, pre aký druh automobilu bude ohrev použitý: osobný automobil/dodávka/nákladný automobil. V zásade platí pravidlo, čím väčší automobil, tým viac chladiacej kvapaliny obsahuje hladiaci okruh motora a tým väčší výkon by ohrev motora mal mať.
  2. Veľkosť priestoru v oblasti motora – jednotlivé typy ohrevov majú rôzne rozmery, a preto je dôležite zvoliť správny typ vzhľadom na veľkosť motorového priestoru pre správne umiestnenie ohrevu motora.
  3. Spôsob montáže – poloha ohrevu horizontálna alebo vertikálna /záleží od vedenia hadíc/