Elektrický ohrev motora pracuje na princípe ohrevu chladiacej kvapaliny vyhrievacím telesom – špirálou, keramickým alebo PTC článkom, pričom obeh chladiacej kvapaliny zabezpečuje vlastné obehové čerpadielko. O zapínanie a vypínanie vyhrievacieho telesa sa stará vstavaný termostat, ktorý je nastavený na hodnotu 50 – 60°C.
Princíp činnosti je pri všetkých ohrevoch rovnaký. V prípade, že teplota chladiacej kvapaliny je nízka, dôjde ku zapnutiu vyhrievacieho telesa a obehového čerpadla. Vyhrievacie teleso je v činnosti, pokým teplota chladiacej kvapaliny nedosiahne 60°C, v tomto momente dochádza k vypnutiu vyhrievacieho telesa a obehového čerpadla. Akonáhle poklesne teplota pod úroveň 55°C, opätovne dochádza k zapnutiu vyhrievacieho telesa a obehového čerpadla a proces sa opakuje. Toto platí pre ohrevy bez kontinuálnej prevádzky čerpadla - typ 1100S. Ohrevy s kontinuálnym režimom čerpadla majú čerpadlo v činnosti stále bez ohľadu na to, či je vyhrievacie teleso v činnosti alebo nie. V prípade, že by došlo k poškodeniu termostatu a zariadenie by neustále ohrievalo chladiacu kvapalinu, je zariadenie vybavené tepelnou poistkou. Poistka zareaguje pri kritickej teplote 100°C, kedy dochádza k vypnutiu celého zariadenia.